Barbora Cervenkova
Dramaturgyně, scenáristka, script supervisor, epizodní herečka, maskérka a vizើistka.

Absolventka Divadelní vědy UK FF Praha. Prostředí divadla a filmu ji okouzlilo již v dětství. Od svých šestnácti let prostředí oťukávala jako komparzistka a epizodní herečka.
V umělecké branži se jako profesionál pohybuje přes deset let. Již za studií na univerzitě nastoupila na stáž do Středočeského divadla v Kladně, kde ještě před absolutoriem získala angažmá jako lektorka dramaturgie.
Od roku 2003 pracuje „na volné noze“. V sezóně 2003/2004 působila jako dramaturg v Divadelní společnosti Petra Bezruče v Ostravě. V letech 2004 – 2006 spolupracovala s filmovou produkční společností Jakubisko Film s. r. o. na projektu Juraje Jakubiska Bathory v několika klíčových profesích.
Na přelomu let 2007/2008 spolupracovala s filmovou společností Produkce Radim Procházka a zajistila ve funkci výkonného producenta natáčení dokumentárního cyklu Štíty Království českého, posléze nastoupila do společnosti Bio Illusion a do léta 2013 se podílela jako dramaturg, autor a upravovatel dialogů či různorodou produkční a post produkční činností na všech filmových projektech (podrobněji ve Filmografii). V letech 2013 -2015 spolupracovala se společností AZ Tools. Od června 2017 spolupracuje s filmovou společností Holiday Films. Jako vedoucí natáčení a společně s Janem Gogolou st. jako dramaturg pracovala na filmovém projektu Úsměvy smutných mužů, který obržel v lednu 2019 Českého lva - Cenu filmových fanoušků za rok 2018.

Po deseti letech v branži se rozhodla splnit si dávný sen a rozšířila své dosavadní profesionální působení o služby maskérky a vizážistky.

Na jaře 2014 byla přizvána ke spolupráci hned na dvou projektech jako hlavní umělecká maskérka. Jednak na krátkém mezinárodním tanečním filmu Steadfast v režii Reginy Hofmanové, jednak na celovečerním filmu Hlasy v režii Zbyňka Fialy a produkci Pegasfilm s.r.o.

V létě 2014 vypomohla jako externí maskérka na projektu České televize Druhý život Jana Husa.

V listopadu a prosinci 2014 absolvovala maskérskou stáž v Národním divadle v Praze na inscenaci Vladimíra Morávka Dokonalé štěstí aneb 1789.


Spolupráce na inscenacích v rámci stáže v Středočeském divadle v Kladně:
Miroslav Stoniš - Zaslíbená země (2000), režie Jiří Fréhar
Bruno Corra, Giuseppe Achille - Jedenáctý v řadě (2001), režie Miroslav Hanuš
Stanislaw Ignacy Witkiewicz – Mister Price aneb Tropické šílenství (2002), režie Petr Palouš
Ramón del Valle-Inclán – Božská slova (2002), režie Jiří Fréhar

Dramaturgie pro Divadelní společnost Petra Bezruče s.r.o. Ostrava:
Ljudmila Petruševskaja – Cinzano (2004), režie André Hübner-Ochodlo
Jeannine Worms – Se stromy nebo bez nich (2004), režie Josef Janík
Christopher Hampton – Nebezpečné vztahy (2004), režie Jakub Korčák

Role:
Středočeské divadlo Kladno, v rámci stáže 2000 – 2002:
2000 William Shakespeare: Konec vše napraví, Magdaléna
2000 James Matthew Barrie: Záleží na okolnostech, Komorná
2002 Ramón del Valle-Inclán: Božská slova, Venkovanka